Kazar: “türkiye Oyun Sektöründe Doyuma Ulaşmamış Pazar”
Global Online Oyun Yayıncı Kuruluşu NTT Game Türkiye ve Avrupa Operasyon Müdürü Serhan Kazar, oyun sektöründe Türkiye’nin henüz küçük fakat gelişmekte olduğunu belirterek Türkiye’nin henüz doyuma ulaşmamış bir pazar olduğunu söyledi.
2014 yılında, NTT Game olarak yıllık hedeflerine ulaştıklarını belirten Kazar, 2014’te 1,5 milyon üzerinde yeni üye kazandıklarını açıkladı. Kazar, ayrıca, “2015 yılında, geçen yıl içerisinde yakaladığımız başarıyı çok daha üst seviyelere çekmek için hız kesmeden çalışmalara devam ediyoruz” dedi.
Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu TÜDOF’un hazırladığı rapora göre, Türkiye’deki oyuncu sayısının 22 milyon olduğu açıklandı. Türkiye’nin oyun sektöründe henüz doyuma ulaşmadığını vurgulayan NTT Game Türkiye - Avrupa Operasyon Müdürü Serhan Kazar, şöyle konuştu: “TÜDOF raporuna göre 2014 yılı için Türkiye’de dijital oyunlara harcanan paranın 400 milyon doları bulduğu söyleniyor. Bu açıdan baktığımızda Türkiye’nin henüz doyuma ulaşmamış bir pazar olduğunu görüyoruz. Örneğin 50 milyon nüfuslu Güney Kore’de bu rakam 2.2 milyar dolar.”
Kazar, nüfus ve pazar büyüklüklerini oranlarsak kişi başı oyunlara harcanan paranın “Dünyada 10,71 dolar, Güney Kore’de 44 dolar, Türkiye’de 4 dolar” olduğunu söyledi.
Türkiye’deki oyun sektörünün diğer ülkeleri geriden takip etme nedenlerinin ekonomik koşullar ve altyapısal sorunlar olduğunu açıklayan Serhan Kazar, internet üzerinden iyi bir oyun deneyimi için istikrarlı bir internet altyapısı gerektiğinin altını çizdi. Türkiye’de ping değerlerin internet kullanımın yoğunluğuna göre değiştiğini anlatan Kazar, şunları söyledi: “Bu durum, sürekli veri alışverişi yaptığın oyun sunucuları ile iletişimde gecikmeye neden oluyor. Yayıncı ve geliştirici firmalar olarak çözüm; veri alışverişini düşürmek, bu durumda güvenlik açıkları vermeye başlıyorsunuz. Bir diğer sorun oyuncuların kullandığı bilgisayarların yeni çıkan oyunları çalıştıramıyor olmaları. Sekiz senelik bilgisayarlar ile oyun oynamaya çalışan oyuncular var. Bu oyuncuların yeni çıkan oyunları bırakın, eski oyunları oynaması bile sorunlu olabiliyor. Bilgisayar donanımları, oyuncu ekipmanları Türkiye’de ortalama yüzde 30 daha pahalı. Tabi bunun yanında trendleri yakından takip eden en yeni oyunları oynayan bir kesim de var."
2014’te NTTGame Portalında 1.5 Milyon Yeni Hesap
NTT Game portalında 2014’te 1,5 milyon üzerinde hesap oluşturulduğunu belirten Serhan Kazar; “NTT Game olarak ücretsiz oyunlar segmentinde iş yapıyoruz ve kendi segmentimizde büyük oyunculardan biriyiz” diye konuştu.
2015 Büyüme Hedefimiz Yüzde 30
2014’te sektörde büyüme beklentilerinin gerçekleştiğini belirten Serhan Kazar, 2015 büyüme hedefi için şöyle konuştu; “2015 senesine yeni oyunumuz Kingdom Online ile giriş yaptık ve yıl ortasında 3. oyunumuz Phantomers’ı açıyor olacağız. Hem oyuncu sayımız hem de gelirlerimizde 2015 yılı için büyüme hedefimiz yüzde 30.”
Phantomers, NTT Game’in E-Sport Oyunu Olacak
2015’e yeni oyunları Kingdom Online ve Phantomers ile giren NTT Game, yeni oyunlarıyla Türkiye oyun sektörüne damga vurmaya hazırlanıyor.
Kingdom Online olarak sektördeki büyük bir boşluğu doldurmayı düşündüklerini söyleyen Kazar, sözlerini şöyle tamamladı: “Knight Online’dan sonra bir çok MMORPG Türkiye’ye geldi ve başarılı olamadı. Kingdom Online’ı Knight Online’dan sonraki Türkiye’nin 2. MMORPG efsanesi yapmak nihai hedefimiz. Phantomers ise NTT Game’in E-Sport oyunu olacak. Her konuda rakiplerinden üstün özellikler barındıran Phantomers’ı hem oyun oynamaktan keyif alanların hem de profesyonel oyuncuların vazgeçilmezi yapmak hedefimiz.”